Od czego zacząć budowanie marki na Instagramie?

Instagram to jeden z kanałów komunikacji, wykorzystywany przez coraz większą liczbę przedsiębiorców. Prowadzone systematycznie konto firmowe, zwiększa widoczność marki na rynku. Wykorzystaj tę szansę i zacznij budować markę na Instagramie. Od czego zacząć? Przeczytaj artykuł i poznaj najważniejsze wskazówki.

Nazwa

W trakcie tworzenia konta na Instagramie, jednym z pierwszych etapów jest ustalenie nazwy profilu. Najlepiej, aby była to po prostu nazwa marki lub taka, która będzie identyfikowana z marką. Zaleca się niestosowanie kropek, podkreślników i znaków podobnych. W końcu chodzi o to, aby jak najbardziej ułatwić wyszukiwanie Twojego profilu.

Biogram

Tę opcję potraktuj jako wizytówkę marki. Osoba, która odwiedzi Twój profil, w pierwszej kolejności zobaczy Biogram. Jest to krótki opis, w którym warto zawrzeć najważniejsze informacje o marce – np. jej misja. Oprócz tych informacji w Biogramie ukaże się także nazwa profilu. Ponadto, możesz zamieścić w tym miejscu także link do strony internetowej, do której chcesz skierować osoby odwiedzające.

Planowanie treści

Instagram pozwala nam na publikowanie zarówno postów jak i relacji, tzw. Instastory. Warto przemyśleć co i kiedy chcemy publikować. Planowanie treści to klucz do tego, aby były one wartościowe. Co więcej, ustalenie harmonogramu publikowania postów doprowadzi Cię do systematyczności, do której z czasem przyzwyczają się odbiorcy i doskonale będą wiedzieć kiedy mogą spodziewać się nowego wpisu – w ten sposób zmniejszasz ryzyko, że zostanie on pominięty, np. przez stałych klientów.

Jeśli nie masz pomysłu na treści, sprawdź profile marek w Twojej branży i zainspiruj się. Pomyśl o co najczęściej pytają Cię klienci – Instagram do dobre miejsce do udzielania odpowiedzi właśnie w formie posta. Jeśli dopiero zaczynasz, sprawdź o co pytają klienci firm konkurencyjnych. Jeśli opublikujesz post, poinformuj o tym odbiorców w relacji Instagrama. Faktem jest, że są ludzie, którzy nie przeglądają postów, a tylko relacje, dlatego warto pokazywać się w obydwu tych miejscach.

Dotarcie do potencjalnych klientów

Masz już profil, uzupełniony biogram, zaplanowałeś, a nawet opublikowałeś treści, ale zastanawiasz się jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Hashtagi

To słowa poprzedzone znakiem “#”. W każdym poście możesz zamieścić ich 30. Dzięki nim użytkownicy Instagrama znajdują nasze posty. Budując markę, warto używać hashtagów związanych z prowadzonym przez nas biznesem, np. nazwa branży, produktów, usług.

Przykład: profil polskiej restauracji

#restauracja #polskarestauracja #daniapolskie #kuchniapolska #gotowanie #żywność

Zastanów się jakich zwrotów może poszukiwać Twój potencjalny klient i wykorzystaj je w swoich postach.

Udzielanie się na profilach innych osób

Odwiedź profile innych osób i marek, sprawdź o czym piszą. Być może odnajdziesz wątek, w którym będziesz w stanie wyrazić swoje zdanie i np. zaprosić do siebie.

Przykład:

Autor posta na innym profilu pokazuje restaurację, którą lubi odwiedzać, ale jednocześnie pyta czytelników o polecenie innych miejsc wartych uwagi.

Tu pojawia się Twoja szansa – możesz poprzez komentarz zaprosić do swojej restauracji, napisać co oferujesz, oraz dodać, że na Twoim profilu można zobaczyć zdjęcia przykładowych dań.

Oprócz autora posta, który zadał pytanie, Twoją odpowiedź zobaczą też inni. Co za tym idzie? Liczba odwiedzających Twój profil zwiększa się.

Jeśli potrzebujesz pomocy w budowaniu marki w social mediach, skontaktuj się z nami >>TUTAJ<<

Social Media

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Previous reading
Polsko – arabski związek małżeński za granicą. Warunki formalne i procedura.
Next reading
Dlaczego warto prowadzić konto firmowe w social mediach?