Jak zainstalować Piksel Facebooka na stronie internetowej?

Słyszałeś już o Pikselu Facebooka i korzyściach wynikających z instalacji tej wtyczki, ale nadal nie wiesz od czego zacząć, aby zainstalować ją na swojej stronie? Zapoznaj się z naszą instrukcją i przekonaj się sam, że nie jest to trudne.

1. Pozyskaj od Facebooka swój indywidualny Piksel

Po zalogowaniu do swojego konta na Facebooku, rozwiń ikonę “Menu” widniejącą w prawym górnym rogu strony. Następnie wybierz “Menedżer reklam”.

2. Przejdź do “Menedżera zdarzeń”

Rozwiń “Wszystkie narzędzia” i wybierz pozycję “Menedżer zdarzeń”.

3. Połącz źródła danych.

Zielony przycisk służący do połączenia danych znajdziesz na pasku bocznym po lewej stronie.

4. Utwórz nowe źródło danych

W kolejnym kroku wybierz źródło danych dla Piksela. W Twoim przypadku jest to strona internetowa – miejsce, w którym Piksel będzie śledził działania klientów. Na tym etapie wybierz opcję “Internet” i przejdź dalej klikając “Rozpocznij”.

5. Wybierz metodę połączenia witryny

Zaznacz opcję “Tylko Piksel” i przejdź dalej.

6. Ręczna instalacja kodu Piksela

Instalując Piksel Facebooka, możesz skorzystać z usług partnerów Facebooka, np. WordPress. Jeśli interesuje Cię ta opcja, kliknij “Wyślij e-mail z instrukcjami”. Możesz też zrobić to samodzielnie, dodając kod piksela ręcznie. W tym celu wybierz opcję pierwszą – “Zainstaluj kod ręcznie”.

7. Skopiuj kod

Służy do tego zielony przycisk, widoczny na poniższym obrazku. Skopiowany kod należy umieścić na stronie. W tym celu przyda się wtyczka umożliwiająca instalację kodu.

Wtyczka zainstalowana? Od teraz możesz śledzić każdy ruch Twojego potencjalnego klienta na stronie internetowej. Być może jest grono osób, które widziały Twój produkt, jednak coś sprawiło, że nie zrealizowały zakupu. Jeśli w przyszłości pojawią się takie sytuacje, będziesz mógł wrócić do swojego klienta z reklamą przypominającą, np. taką, która oferuje lepszą cenę.

Potrzebujesz pomocy w konfiguracji Piksela Facebooka?

Skontaktuj się z >>ENP Media<<

Marketing Social Media Wordpress
Previous reading
Konto darmowe, czy płatne na LinkedIn – które wybrać?
Next reading
Jak nadać uprawnienia do zarządzania stroną firmową na Facebooku?