Jak nadać uprawnienia do zarządzania stroną firmową na Facebooku?

Posiadasz swój fanpage na Facebooku i zdecydowałeś się wynająć osobę, która zajmie się profesjonalnie bieżącą obsługą Twojej strony? Zapoznaj się z instrukcją i zobacz jak możesz szybko nadać uprawnienia administratora, czy redaktora innej osobie.

Kto może nadać dostęp do fanpage?

Zakładając firmowy fanpage na Facebooku, automatycznie uzyskujesz status jej administratora. W ten sposób możesz dowolnie edytować jej treść, zmieniać wygląd, a także nadawać role innym osobom na stronie lub je zmieniać.

  • Jako administrator możesz nadawać uprawnienia do zarządzania Twoją stroną i dowolnie je edytować.
  • Jeżeli chcesz pozostać jedynym administratorem firmowego fanpage, możesz nadać innej osobie np. tytuł Redaktora.

Jakie role na stronie są dostępne?

Facebook oferuje aż pięć różnych ról na stronie – administrator, redaktor, moderator, reklamodawca lub analityk. Decydując się na współpracę ze specjalistą ds. social media po prostu nadajesz takiej osobie jedną z dostępnych ról – w przypadku bieżącej obsługi Twojego fanpage jest to np. Administrator lub Redaktor. Poniżej w skrócie opisujemy każdą z pięciu dostępnych ról.

Administrator

Jest to najwyższy poziom uprawnień, umożliwiający kompleksowe zarządzanie stroną na Facebooku. Jako administrator możesz publikować posty, wysyłać i odbierać wiadomości poprzez Messenger w imieniu firmy, moderować komentarze na fanpage i dodawać nowe, połączyć konto Facebook z Instagramem (o ile posiadasz dane do logowania na firmowy profil) i dodawać materiały na obie platformy. Posiadasz także podgląd szczegółowych informacji na stronie, np. zobaczysz kto dodał poszczególne posty, czy komentarze na stronie, a także sprawdzisz wszystkie statystyki i nadasz (lub zmienisz) role na stronie. Po połączeniu strony na Facebooku z Instagramem możesz także odpisywać na komentarze, wysyłać wiadomości (Direct Message), zarządzać danymi kontaktowymi i tworzyć reklamy.

Redaktor

Redaktor to druga najwyższa w hierarchii dostępna rola na Facebooku. Po uzyskaniu takich uprawnień możesz komunikować się z fanami jako strona w Messengerze, moderować, dodawać i usuwać komentarze na stronie i sprawdzisz tożsamość osób, które opublikowały na stronie nowe posty, czy komentarze. Ponadto, posiadasz także uprawnienia do tworzenia reklam i wyświetlania statystyk. Jeśli strona jest połączona z kontem na Instagramie, możesz także publikować materiały na obu platformach, usuwać i dodawać nowe komentarze, synchronizować informacje kontaktowe, czy wysyłać wiadomości prywatne.

Moderator

Rola moderatora, jak sama nazwa wskazuje, służy moderacji strony. Moderator nie posiada wystarczających uprawnień do publikowania nowych treści jako strona. Może jednak odpisywać i usuwać w imieniu strony komentarze. Posiada także podgląd tożsamości autorów treści opublikowanych na stronie, komentarzy oraz statystyk i może tworzyć reklamy. Jeżeli fanpage jest połączony z kontem na Instagramie, może też odpisywać na komentarze, tworzyć reklamy i wysyłać wiadomości prywatne.

Reklamodawca

Rolę reklamodawcy nadaje administrator strony osobie odpowiedzialnej za tworzenie i obsługę reklam strony na Facebooku i Instagramie (jeśli konta są połączone). Reklamodawca ma podgląd tożsamości autorów publikacji i komentarzy na stronie firmowej i może sprawdzać statystyki.

Analityk

Osoba posiadająca uprawnienia analityka może sprawdzać autorów postów, czy komentarzy. Analityk posiada także dostęp do statystyk strony.

Jak nadać uprawnienia na fanpage FB?

Zobacz, jak w kilku prostych krokach możesz dodać nową osobę do obsługi twojej strony na Facebooku. Zajmie Ci to kilka chwil!

Wejdź na swoją stronę na Facebooku i wybierz pozycję „Ustawienia”.

Następnie wybierz pozycję „Role na stronie” z lewej strony.

W rubryce „Przypisz nową rolę na stronie” wpisz imię i nazwisko lub adres e-mail i wybierz profil tej osoby z listy. Następnie wybierz poziom uprawnień, jakie chcesz nadać danej osobie. Sprawdź, czy wybór jest poprawny, kliknij „Dodaj” i wpisz swoje hasło w celu zatwierdzenia wyboru.

W tym momencie wybrana przez Ciebie osoba zobaczy powiadomienie o nadaniu jej uprawnień i musi zaakceptować Twoje zaproszenie, aby uzyskać nadane uprawnienia.

Jak sprawdzić i edytować istniejące role na stronie?

Na powyższym zdjęciu, poniżej rubryki „Przypisz nową rolę na stronie” znajdziesz pozycję „Istniejące role na stronie”. W tej części wyświetlane są wszystkie osoby posiadające dostęp do Twojej strony firmowej oraz ich role (np. administrator, moderator itp.).

W tej części sprawdzisz także osoby, które otrzymały zaproszenie do administrowania stroną, ale jeszcze go nie zaakceptował, wówczas przy nazwisku takiej osoby wyświetla się status „Oczekujące”.

Jako administrator możesz w tym miejscu dowolnie edytować uprawnienia wszystkich osób na stronie, lub całkowicie usuwać nadane uprawnienia do zarządzania profilem firmowym.

Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu firmowego profilu na Facebooku lub innej platformie społecznościowej? Skontaktuj się z ENP Media w celu uzyskania indywidualnej oferty.

Social Media
Previous reading
Jak zainstalować Piksel Facebooka na stronie internetowej?
Next reading
Jak założyć konto na LinkedIn?